Wiadomości

  • Cennik usług dla firm i instytucji
  • Cennik usług dla osób fizycznych
  • Przepisywanie tekstów
  • Przepisywanie tekstów - cennik
  • Kopie Bezpieczeństwa, Archiwizacja Danych i Naprawa Zalanych Laptopów
Zewnętrzny Inspektor Ochrony Danych dla Szkół i Placówek Oświatowych
Zewnętrzny Inspektor Ochrony Danych dla Szkół i Placówek Oświatowych

Zewnętrzny Inspektor Ochrony Danych dla Szkół i Placówek Oświatowych

Zewnętrzny Inspektor Ochrony Danych dla Szkół i Placówek Oświatowych

Zapewniamy pełne przejęcie obowiązków ciążących na Dyrekcji Szkoły lub Placówki, wynikających z zapisów znowelizowanej Ustawy o Ochronie Danych Osobowych. Reprezentujemy i zabezpieczamy Dyrekcję, jako stronę kontrolowaną przed negatywnymi skutkami ewentualnych kontroli UODO, PIP oraz kontroli z nadrzędnych Urzędów Miast/Gmin.

Dane osobowe i programy, które poddajemy rygorom ochrony:

  • Zbiór uczniów, dzienniki ocen, dane psychologiczne
  • Akta osobowe nauczycieli i pracowników administracji
  • Zbiór uczniów podlegających obowiązkowi szkolnemu
  • Zbiór najemców
  • Rejestr korespondencji wychodzącej i przychodzącej
  • Monitoring wizyjny
  • SIO, nowe SIO
  • Elektroniczny dziennik ucznia
  • Program kadrowy, płacowy i księgowy
  • Dziennik Lekcyjny, program biblioteczny

Warunki:

  • Obowiązuje zryczałtowana płatność miesięczna w wysokości od 380 do 820 PLN + 23% VAT
  • Usługa Zewnętrzny IOD wymaga podpisania przez Klienta umowy na jej świadczenie.
  • Placówka jest zobowiązana do wyznaczenia pracownika odpowiedzialnego za współpracę z IOD.

Zakres usług:

  1. Prowadzenie ustawowo wymaganych kontroli wewnętrznych: Przeprowadzanie rocznych kontroli zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych. Sporządzanie raportu pokontrolnego dla Dyrekcji.
  2. Opracowanie wymaganej ustawowo dokumentacji ODO: Tworzenie i aktualizacja Polityki Bezpieczeństwa, Instrukcji Zarządzania Systemami Informatycznymi wraz z niezbędnymi załącznikami i formularzami.
  3. Kontrola legalności przetwarzania zbiorów danych: Identyfikacja podstaw prawnych legalizujących przetwarzanie danych osobowych oraz zasady „celowości, adekwatności i czasowości”. W przypadku stwierdzenia uchybień pomoc w przywróceniu stanu zgodnego z prawem.
  4. Nadzór nad realizacją obowiązku informacyjnego: Opracowanie i wdrożenie klauzul wynikających z obowiązku informacyjnego dla pracowników, uczniów, pozostałych osób i na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Ustawowe prowadzenie rejestru zbiorów danych ADO: Prowadzenie wewnętrznego rejestru zbiorów danych oraz rejestru czynności przetwarzania, tam gdzie jest to wymagane.
  6. Ustawowe zapoznanie pracowników i współpracowników z zasadami ochrony danych osobowych: Prowadzenie wewnętrznych szkoleń z zasad przestrzegania ochrony danych osobowych lub zapoznanie osób z Polityką, Instrukcją lub regulaminem ODO.
  7. Zarządzanie upoważnieniami, oświadczeniami i umowami poufności: Gromadzenie pisemnych oświadczeń i umów poufności od pracowników i podwykonawców oraz nadawanie imiennych upoważnień do przetwarzania zbiorów danych.
  8. Prowadzenie ewidencji osób upoważnionych: Prowadzenie i aktualizacja ewidencji zgodnie z przepisami.
  9. Organizacja współpracy z podmiotami zewnętrznymi: Tworzenie umów powierzenia danych, wsparcie podczas negocjacji i podpisania ich przez podmioty posiadające dostęp do danych osobowych.
  10. Zarządzanie w sytuacjach wystąpienia incydentów bezpieczeństwa: Wsparcie w opanowaniu kryzysów, takich jak wyciek danych, upublicznienie danych, skargi oraz prawidłowa komunikacja z policją, prasą, poszkodowanymi i innymi instytucjami.
  11. Reprezentowanie Dyrekcji podczas kontroli zewnętrznych oraz prowadzenie korespondencji z instytucjami: Prowadzenie korespondencji z instytucjami kontrolującymi: UODO, PIP, NIK, Urzędami Miast/Gmin oraz reprezentacja Dyrektora podczas kontroli prowadzonych przez UODO.
  12. Opiniowanie dokumentów Placówki pod kątem zgodności z U.O.D.O.: Opiniowanie i dostosowanie dokumentacji Placówki do wymagań UODO.
  13. Formułowanie wniosków do Placówki, dotyczących poprawy bezpieczeństwa danych osobowych: Sporządzanie wniosków dotyczących poprawy stanu ochrony danych osobowych i informowanie o nich Dyrekcji.
  14. Współpraca z informatykami w zakresie wdrażania zabezpieczeń informatycznych: Wyznaczanie wymaganych ustawowo zabezpieczeń oraz nadzór nad ich wdrożeniem.
  15. Kontrola zgodności oprogramowania: Pomoc w dostosowaniu, doborze lub zmianie oprogramowania do przetwarzania danych osobowych, aby spełniało wymagania przepisów.

O firmie

Aplicom - Usługi Informatyczne i Biurowe Tomasz Sójka
Aplicom - Usługi Informatyczne i Biurowe Tomasz Sójka

Wdrażamy innowacyjne rozwiązania techniczne, które usprawniają procesy produkcyjne i obsługę klientów. Tworzymy serwisy internetowe oraz platformy sprzedażowe, takie jak sklepy internetowe, zintegrowane z programami księgowo-magazynowymi, platformami aukcyjnymi i wyszukiwarkami cenowymi.

Realizując te przedsięwzięcia, zajmujemy się również pozycjonowaniem serwisów internetowych, aby zapewnić ich widoczność i dostępność.

Aby zaspokoić potrzeby naszych klientów, doradzamy w zakresie zakupu sprzętu informatycznego oraz modernizacji istniejącej infrastruktury. Specjalizujemy się także w odzyskiwaniu utraconych danych i przywracaniu systemów operacyjnych do pełnej sprawności po różnego rodzaju awariach.